Saturday, October 15, 2011

rinTANgan hiDup YanG peRlu dilalui dGn SAbaR n TAbah

salam kawn2,,

mood arini ase cedey..hhhhuhuh

--xtw nape ni berlaku..maceh blog kerana ad ye kamu ak dpt wat luahan atie..
sejak ad ase nk bertunang nih,,kije ak kt ofis tgk gmbr kawen n org tnang je,,epi ye diorg bahagia di samping org tercinta..huhuh..ad ak bace satu blog nih,,die kate cinta lebih indah tanpa tekanan..

--dr blog 2 die kate berikut ye...


Tidak dinafikan, saat bercinta juga boleh memberikan tekanan apabila timbul perselisihan faham. Namun begitu, ada beberapa perkara yang boleh anda elakkan semasa bercinta agar tidak berlaku tekanan iaitu:
Jangan terlalu serius dalam perhubungan
Sikap yang terlalu serius, tidak fleksibel dan terlalu mengawal boleh menimbulkan ketegangan. Relaks dan cuba nikmati setiap detik dengan lebih bermakna.
Elakkan terlalu mengawal perasaan pasangan anda
Ini boleh menimbulkan kebosanan dan konflik. Kepercayaan antara satu sama lain menjadi asas dalam perhubungan.
Jangan meletakkan kebahagian anda di tangan pasangan anda semata-mata
Menurut Abraham Lincoln, kebahagian terletak kepada cara seseorang itu berfikir. Kesilapan yang berlaku boleh menambahkan kelemahan individu. Tetapi, jika individu berfikiran positif, kehidupan akan lebih gembira dan bahagia.
Jangan mengharapkan pasangan memenuhi segala impian dan kehendak
Pasangan anda tidak bertanggungjawab dalam menjamin kebahagian anda. Tetapi bagi pasangan yang bahagia, mereka bersedia untuk berkongsi segalanya dan tidak memaksa untuk mencapai impian.
Jangan pendam perasaan
Sesetengah pasangan cuba mengelak untuk membincangkan konflik yang dihadapi. Kegagalan ini akan merumitkan lagi keadaan dan mungkin ada pihak yang tidak berpuas hati selagi tidak diubati.

--melalui tip ni ak akn sematkan dlm diri sendri..ak tw die setia ngn ak,,tpi kdg2 atie ni meronta..ak ase sebb jiwa muda yg memrlukan perhatian lebih dr org yg dicintai,,
--ak berharap jodoh ak ngn die berpanjangan hingga ke akhir hayat aku..huhhuh..sesungguhnya ak terlalu mencintai die dan xsanggup tuk merasa kehilangan si dia..die lah yg pertama n terakhir yg muncul dlm atie ak.walaupun ak bukan yg petama dlm hidupnya,,

--YA ALLAH,,AKU HAMBAMU YANG LEMAH MEMOHON PERTOLONGAN,PERMUDAHAN SEGALA URUSAN AKU DI DUNIA DAN AKHIRAT YA ALLAH,,KAU PNJNGKAN JODOH AKU DENGAN MUHAMAD FAUZE YA ALLAH,,SEMAIKANLAH KAMI DENGAN KASIH SAYANG MU..AMINN..

No comments:

Post a Comment